Az Ön kritikusa, őszinte és pártatlan véleményekkel

Kritikus

Az utolsó Jedik (2017) - újranézve [10.]

2019. március 22. - Editor_

Az elmúlt napok hazai médiájában újra "előkerültek" a Star Wars filmek: cikkek, posztok jelentek meg on-line felületeken és az egyik TV csatorna is műsorára tűzte több rész újbóli levetítését. Az SW univerzum nagy rajongójaként én is elhatároztam, hogy újranézem és górcső alá veszem valamelyik epizódot. Választásom azért esett a Last Jedi -re, mert 2015 óta -- vagyis az utolsó négy rész megjelenítésétől kezdődően -- ez volt a legtöbbet vitatott és leginkább megosztó fejezet. (Az utolsó 4 epizód egyébként: Az ébredő erő [2015], a Zsivány Egyes [2016], Az utolsó Jedik [2017) és a Solo-film [2018])

last_jedi1.jpg

 

A rendező Rian Johnson kettős cél mentén készítette el Az utolsó Jediket: egyrészt kétségtelenül valami újat, valami egyedit akart alkotni (és több módon is "kitörni" a SW univerzum eddig megszokott kliséi közül), másrészt -- és látszólag ezzel ellentétesen -- a Csillagok háborúja hagyományok egy részét is meg akarta idézni, de túllépve a szimpla fanservice keretein. A végeredmény pedig elismerhető módon mindkét téren teljesítette az elvárásokat, bár ezt a szokatlan ambivalenciát -- melyben nem mindenki ismerte fel a tudatos rendezői koncepciót -- sokan zűrzavarnak vagy stílustalanságnak vélték.

Rian Johnson a klasszikus elemeket követelő, régi hardcore és old-school rajongóknak akart kedvezni a fénykardok megjelenítésével, az Ezeréves Sólyommal, az Erő misztikumával, a Jedik emlegetésével, a lázadók szövetségével, a birodalmi rohamosztagosokkal és természetesen a hagyományos főgonosz - Jedi (felkelő) ellentét heroizált túlexponálásával. Az újítani akarás innovativitását viszont még több panel szolgálta, így például Luke és Yoda stílusidegen megnyilvánulásai (Yoda nevet a Jedi tekercsek elégetésekor) a sajátos viccek (pl. Rey kiképzésekor Luke tréfái), Leia meghökkentő lebegése a világűrben, Luke holografikus megjelenése a Crait bolygón (halálának meglepő módja) és természetesen a Supremacy -t fénysebességre kapcsolva kettéhasító Raddus. Bár ezek a hülyeségek újítások sajnos nem váltak az utolsó Jedik javára, akadtak azért pozitív változások is: ilyen a klasszikus részeket idéző heroikus hangulat megteremtése, a birodalmi túlerővel való küzdelem magasztossága és a felkelők csapatként, hősökként való ábrázolása (ahol mindenki egy-egy egyéniség).

last_jedi2.jpg

Az első elismerést kiváltó hatást az tette rám a filmben, hogy Johnson valódi egyéniségeket próbált teremteni a Last Jedi -ben, ami a klasszikus részek óta először volt törekvés a franchise -ban. Finn érzelmekkel, gyengeségekkel, és élettel teli srác, aki ha kell, hős is tud lenni; Rose a testvérével együtt harcoló hazafi, Poe Dameron kemény vagány, akinek élete a felkelés (személyes kedvencem a figura), Holdo admirális-asszony pedig félreismert vezető, aki végül életét adja az ügyért. Mindegyiküknek vannak vágyaik, érzéseik és gyengeségeik is, valódi, hús-vér emberek. Leia zseniális (az idősödő, tekintélyt parancsoló és mégis szerethető, sőt törékenyen is acél-kemény hercegnő bőrében)  Rey valódi küzdő szellem, Kylo Ren pedig végre nem egy szimpla klisé a gonosz bőrében, hanem komplex karakter. Kétségtelenül a karakterisztika, vagyis az egyes szereplők felépítettsége, összetettsége az Utolsó Jedik legnagyobb erőssége. Ennek megfelelően dicséretet érdemel a csapat, vagyis: Daisy Ridley, John Boyega, Laura Dern, Kelly Marie Tran, de legfőképp Adam Driver és Oscar Isaac.

last_jedi3.jpg

A gonosz figurák ábrázolása egyébként a leginkább megosztó a történetben: Hux alakja például a legkevésbé sincs felépítve és Domhnall Gleeson sem hiteles a gonosz tábornok szerepében. Valahogy mesterkélt amit csinál, érezhetően nem neki való a karakter. Viszont Adam Driver megérkezett Kylon Ren "bőrébe" és a hetedik epizódnál sokkal tartalmasabb, érettebb alakítást nyújtva megmutatja a figura érzékeny oldalát is, azt amelyik őszinte párbeszédre is képes Rey -jel. A rendezés nem démonizálni akarja Kylo Ren karakterét, hanem megmutatni összetettségét. Eleinte verseng Hux -szal Snoke kegyeiért, majd szembeszáll a legfőbb vezérrel, végül pedig a helyébe lép. Egy ponton összefog Rey -jel és az oldalán harcol, de végül a gonoszság lesz erősebb benne. Amikor Luke életére tör, valójában belső démonaival harcol. Az egyetlen probléma a figurával az, hogy J.J.Abrams óta adós a rendezés a karakter kialakulásának magyarázatával. Bár ezúttal kapunk némi "kapaszkodót" arra vonatkozóan, hogy Luke "megérzi benne a sötétség erejét" és ezért tör életére, amitől Ben Solo végképp a sötét oldalra áll és megindul a Kylo Renné válás útján, ám valódi indoklás továbbra sincs jellem-fejlődésére. 

last_jedi4.jpg

Külön érdekesség számomra a Rebel Alliance (Lázadó Szövetség) sorsának alakulása a filmben, mely sajnos komor irányt vesz a nyolcadik epizódban. A klasszikus részekben még ütőképes és erős szervezet, mely hatalmas flottával rendelkezik illetve jól felszerelt támaszpontokat működtet szerte a galaxisban, most új megközelítésben jelenik meg előttünk. Ezúttal áldozatokként és menekülésre kényszerülő csapatként látjuk őket. A felkelők szinte az egész film alatt az Első Rend csillagrombolói elől menekülnek, majd legvégül a sok ezres szervezetből egy alig néhány tucat harcosból álló kis csoport lesz. Pesszimista és sötét kép ez, amit csak némileg old a legfőbb karakterek bátorsága, összetartása és jövőbe vetett hite.

last_jedi5.jpg

A Las Jedi negatívumainak soráról részben más esett szó, ki kell mondani: gagyi dolog volt Leia "röptetése" a világűrben, Yoda viselkedése (és technikai megjelenítése), Luke szokatlanul meghökkentő holografikus fellépése a Crait-on (illetve halála), a Holdó admirális-féle akció (amikor fénysebességre kapcsolva intézi el az Első Rend hajóit), de leginkább mindaz, ami az Ahch-To szigeten történik Luke és Rey között. Sokan a gagyiságok közé sorolják még a kaszinóváros (Canto Bight) jeleneteit illetve a porgokat is, de engem sokkal jobban zavar, hogy Luke -ból egy zsémbes öregember és egy durcáskodó viccmester keverékét csinálták. Amikor Rey felkeresi az Ahch-To szigeten, még csak nem is áll szóba a lánnyal, csak durci-murci módon félrevonul és Csubi úgy töri rá az ajtót, hogy méltóztasson végre mondani valamit. Égő, gagyi és ledegradálja Luke figuráját. Kár volt ennyire karakter-idegenné tenni a franchise egyik legjobb és legnépszerűbb alakját (még akkor is, ha a köztudottan mindig viccelődő és bohóckodó Mark Hamill maga kérte ezt).

last_jedi_tablo.jpg

[Zárójelben jegyzem meg: az, hogy Johnson élőként viszi tovább Leia alakját -- aki a való életben sajnos meghalt -- viszont meghalasztja a valóságban nagyon is élő és viruló Luke -ot, egyértelműen Johnson morbid szarkazmusát mutatja.]

Ha már Leia -nál tartunk: pozitívumként külön említést érdemel a tragikus hirtelenséggel, 2016 december 27-én elhunyt Carrie Fisher alakítása, akiről most egy képpárral emlékeznék meg, mely tudom, minden hard-core rajongó szívében visszhangot ver:

last_jedi6.jpg

Végül pár szó az "egyéb" karakterekről: például a Sicario sztárjaként ismert Benicio del Toro -t meglepő élmény volt egy tőle ennyire szokatlan szerepkörben látni. DJ alakja egyébként sem egyszerű: a figura haszonleső, de nem gonosz, képes a jóra, de nem ez motiválja. Nehezen megfejthető alak, akit a forgatókönyv éppen csak "bedob" a történetfolyamba, holott ennél többet érdemelne (ahogyan Benicio del Toro is) A másik marginált karakter: Phasma kapitány, akinek párbaja Finn -el valamiféle regionális csúcspont lehetett volna a filmben, ha kicsit jobban felépítik a figurát. De sajnos most sem tudunk meg róla szinte semmit, noha a Gwendoline Christie kétségtelenül egy érdekes színfoltja lehetett volna a sztorinak és bőven megérdemelt volna egy sisaklevételt. Az utolsó karakter a sorban, akiről a legtöbb vita folyt a rajongók között: Snoke, aki az SW Enciklopédia szerint egy "emberszerű idegen". Johnson készen kapta a figurát J.J.Abramstől, de úgy tűnik nem tetszett neki és nagyon nem illett terveibe. Ennek megfelelően el is tüntette az útból, ráadásul egy megalázóan szarkasztikus jelenetben, egy nevetséges húzással. Halála nem csak olcsó és stílustalan, de nem is méltó a filmhez.

rian_johnson.jpg

Összegzésül: bár a Last Jediben valóban sok a negatívum -- többek közt a szétforgácsolt forgatókönyv, a sok oda nem illő vicceskedés és a sok gagyira sikeredett scene -- mégis azt kell mondjam, hogy a pozitívumok és negatívumok valahogy egyensúlyt alkotnak ebben a filmben, sőt a mérleg az ember-arcúság miatt egyértelműen a jó irányba billen. Bár az IMDb -n a szavazóközönség (450 ezer ember) az eddigi 10 részből csupán a 7. helyre rangsorolja a Last Jedi -t (mely így is megelőzi a Baljós árnyakat, a Klónok támadását és a legújabb, Solo-filmet), valódi értéke erős 80% és igazából egy többször is megnézhető látványorgia, a frenchise -ben egyedülállóan színes karakterisztikával.

[A képekért és a "szakmai véleményért" köszönet a starwarsfilmek blog -nak.]

FB oldalunk itt érhető el!

80_1.jpg

A film MAFAB adatlapja itt olvasható

***

logo_kritikusa.jpg

2019.03.22.(19:57)

A bejegyzés trackback címe:

https://kritikusa.blog.hu/api/trackback/id/tr9014708020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

theus 2019.03.23. 10:19:10

Kimaradt a piros nindzsákka való harc, mikor az egyik piroska simán leszúrhatná a másik kezében lévő fegyverével Rey-t, de az mágikus módon eltűnik a kezéből.
Sokszor jönnek a régi klasszikusok folytatásánál azzal, hogy a rajongók nem nyitottak az újra az újító szándékra csak a régi dolgokat akarják látni újra és újra. A Prometheus-nál is ezt mondták, hogy az Alienek hiányoztak a rajongóknak. Közben nem ez a baj, az a baj, hogy következetlen és logikátlan forgatókönyveket írnak. Ki a fene Snoke vagy mi a neve. És lehet azzal jönni, hogy az uralkodóról sem tudtunk többet, de ott a lázadókról is csak a leglényegesebbet tudtuk, itt meg már ismerjük a lázadók és a birodalom múltját és így jön a semmiből egy az uralkodónál is erősebb gonosz. A legyőzése pedig simán rendezői hiba, nem kellet volna mutatni, hogy a kard megmozdul a széke karfáján, olyan hirtelen kellet volna bekapcsolni, ha már ragaszkodtak a kinyírásához, hogy úgy tűnjön Kylo sem tudta egy pillanattal később, hogy ezt fogja tenni, ezért nem érezte Snoke. Luke erőálltal való kivetülése nekem viszont tetszett és kellően megalapozottnak is találtam a korábbi Rey-Kylo kivetülésekkel. Ha ott egy jobb és feszültebb csata van a háttérben az egy igen jó jelent lehett volna. A kaszinó bolygó mindenestül baromság.

pluszegyvelemeny 2019.03.23. 10:39:12

Nekem az a bajom ezzel a résszel, hogy Mark Hamill az eredeti trilógiában volt jó szinész. Minden, amit azóta láttam tőle, borzalmas ripacskodás. Ami egyébként nagyon jó a rajzfilm Jokernél, de borzalmas nézni az élőszereplőnél. Ebbe a filmeben is, őszintén szólva teljesen szar a játéka, kibillent mindent. Amikor néz, az is nevetséges...

Behajtó70 2019.03.23. 10:45:04

Azt hiszem ki merem mondani, hogy egyike voltam a legnagyobb star wars rajongóknak. Olyannyira, hogy az első (IV. A new hope) után novellát írtam a folytatásrl (csak úgy magamnak), mert akkor még nem lehetett itt Magyarországon tudni, hogy lesz, legalábbis én nem tudtam.

Az 1999-es folytatásos triológia után bután néztem. Ez mi volt? Aztán átléptem, hogy á ez nem is star wars volt.

Az Ébredő erő sok lehetőséget tartalmazott. De nem éltek vele.

A Last Jedi óta viszont nem nézek többé ilyesmit. Arculköpés, tökönrúgás, minden mödon sértőnek, butának, ostbának, rosszindulatú gyilkosságnak tartom ezt a részt.

A szobor/idol leomlott. Nincs már mit imádni ebben. Leia úszik az űrben, gumimacik rihegröhögnek, elmebeteg, rosszkedvű Luke, értelmetlen gépek amik csak hatásvadászat kedvéért vannak ott, ostoba buta megoldások. A filmnek egyetlen értelmes pontja nem volt!

A 2019-es részt kizárólag otthon, kamerás verzióban fogom megnézni! A többire mindig az első százban voltam, akik megnézték. (az első hármonál 4-5-6 nem).

Ez van.

ügyfélszolgálatos 2019.03.23. 11:26:14

Tuti különböző filmeket láttunk. Amit én láttam az egy sértés volt a rajongók irányába. Annyi és annyi renek dolog született a Star Wars univerzumban az elúlt 40 évben és erre ezt a legfeljebb szarnak minősítgető izét kaptuk. Szar forgatókönyvvel szar karakterekkel. Leila lebeg az űrben, az ázsiai szerelő csak azért van a filmbem hogy a PC feminista benne legyen. Egészében tolták a sjw propagandát az arcunkba. És ha ez még nem lenne elég még kaptunk egy szar lukakkal teli forgatókkönyvet ami teljesen szembe megy a SW univerzum szabályaival. Ha neked kedves posztoló ez a film akármilyen szinten elfogadható akkor sajnos azt kell mondjam hogy nem vagy igaz Star Wars fan... és nem is leszel soha.

Kis Levente 2019.03.23. 12:06:56

Mégis milyen jogon jelenti ki itt bárki, hogy ki igazi rajongó és ki nem?

@ügyfélszolgálatos: "És ha ez még nem lenne elég még kaptunk egy szar lukakkal teli forgatókkönyvet ami teljesen szembe megy a SW univerzum szabályaival."
Fejtsd ki kérlek, hol vannak a lukak és milyen módon megy szembe a szabályokkal? Állok elébe (eddig senki sem tudott rámutatni, hogy hol menne szembe a szabályokkal :D )

Fortress_ 2019.03.23. 12:40:17

Az egyik legjobb Star Wars rész Az utolsó Jedik! Nekem nagyon tetszett, néhány jelenet kivételével. Mindenképp jobb a Rogue One -nál és az Ébredő erőnél. Mer ujítani, merész és látványos. Vagy százszor megnéztem.

Editor_ 2019.03.23. 12:47:02

@ügyfélszolgálatos: Tudod ez olyan dolog, hogy ilyeneket bárki mondhat. Mert én meg erre azt mondom: TE nem vagy igazi SW fan. Na és? Most napokig búskomor leszek, mert egy ügyfélszolgálatos nick nevű fazon azt irta: nem vagyok igazi SW fan. Borzasztó. Zokogok.

Han Solo. 2019.03.23. 12:56:34

A Last Jedi egy kiemelkedően jól sikerült rész, melyet sajnos nem minden rajongó tud megfelelően értékelni.

Akikkel én láttam annak idején a moziban, azokat lenyűgözte a látványvilág és feldobta a karakterek összetettsége. Ahogy engem is.

Viszont igaz: nem mainstream közizlés a film. Ettől különleges. De izlésről kár vitatkozni. A poszt is szerintem csak egy bizonyos megvilágitást ad a filmhez.

2019.03.23. 12:56:42

Ez az az a film ami arról szól, hogy egy nagy űrhajó kerget egy kisebbet, akik üzemanyagspórolás céljából megállnak a semmi közepén, majd a nagy pár óránként rájuk lő, miközben nem veszik észre, hogy onnan felszáll egy űrkomp, amiben a szereplők egy kaszinóbolygóra mennek hackert keresni? Azt hiszem nincs több kérdésem. Ha ez nem SW film, akkor a marketing árát sem hozta volna vissza, nem hogy a forgatás költségét. Ruin Johnsont kamera közelébe sem lenne szabad engedni.

Ad Dio 2019.03.23. 12:59:34

Rossz. Már nem nézek sw filmeket. Sehogyse. Nem csak a mozijegyet sajnálom rá, hanem a 2-3 órát az életemből is...

Magányos Farkas_ 2019.03.23. 13:03:30

Nagyon jó! A kedvenc Star Wars részem a Birodalom és sz R1 után! Tucatszor láttam, mindig nyújtott valamit pluszt! Látványos, izgalmas!

DirtyHarry 2019.03.23. 13:04:06

az egész sorozat szégyene ez a darab, ettől még az EA is jobban bánik a brand-del , pedig ők is rugdossák rendesen:)

Bogyó 2 2019.03.23. 13:06:28

Nagyon másképpen látom. Egyrészt az ébredő Erő sokkal gagyibb. Hiszen gagyi az, amit előre ki tudunk számítani, ami gyakorlatilag egy újraforgatott régi történet. Az Utolsó jedik nagy előnye, pont a kiszámítathatatlanság, az eredetiség. Ha valaki az első 3 részt kéri zokogva újra és újra és mindig azt akarja látni, hogy Luke és Han Solo legyőzi a Darth Vader vezette birodalmiakat, az nagyon el van tévedve, tényleg zárkózzon be az első 3 részbe, vagy olvasson népmeséket.

"engem sokkal jobban zavar, hogy Luke -ból egy zsémbes öregember és egy durcáskodó viccmester keverékét csinálták.....Kár volt ennyire karakter-idegenné tenni a franchise egyik legjobb és legnépszerűbb alakját" Ezek szerintem gyerekes elvárások. A pakliban bizony benne van az , hogy durcás, zsémbes lesz, főleg, ha az a helyzet, hogy a lázadók már messze nem egy ütőképes csapat. Pont ez teszi hitelessé. Az, hogy a vágyainkat, az általunk elképzelt szépet és jót várjuk el és Luke legyen hősies, egyoldalú, az pont nem a bonyolultabb karakter felé vezet. Az első 3 részben valljuk meg, Luke karaktere meglehetősen egyoldalú volt, bár nem mondanám hiteltelennek. De idős korában már nem lehetett egy naív jószándékú ifjú ebben a társadalmi környezetben. A halála és a csel szerintem meg szuper ötlet volt, nem hiszem, hogy bárki is kiszámította volna, mégis volt rá a történetbe illő logikus magyarázat. Leia repkedése valóban túlzás volt, és a Kylo figurájának fejlődésével is egyetértek, de az Utolsó Jedik szerintem sokkal jobb film volt, mint asz Ébredő erő, nekem a második trilógia se volt ennyire kiszámítható, leszámítva azt, amit nyilván tudnunk kellett mivel előzményfilmekről volt szó.

Jager_ 2019.03.23. 13:09:05

A Star Wars filmek egyik legjobbja. Nekem nagy kedvencem a Last Jedi. Pörgős, izgslmas és látványos is, ugyanakkor mer újító is lenni.

Mancilla Pectoralis 2019.03.23. 13:10:41

@Behajtó70: Teljesen egyetértek.Nagy SW rajongó voltam, de az a katyvasz amit most az arcunkba tolnak gyermeteg, buta és fárasztó. Már letölteni sincs kedvem a befejezést.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.03.23. 13:10:47

Alábbit még 2012-ben írtam...

DISNEY WAR

StarWar-t megvette a Disney!
Fog e róka tovább hízni,
S húzhatók új bőrrétegek!
Kudarcról így nem brekegek.

A háttérben fal valaki!
A nagy Obi wan Kentucky
Jóllakván frightened chicken-nel
Lézerfénnyel Erőt scan-nel.

Luke Mortimer üt és "Aú!"-z
Ettől fekete Darth Mouse.
Leiapipők Han Donald-ot
Csípi s állapota áldott.

Jön hét jedi, most nézz oda!
Hapci, Tudor, Vidor, Yoda,
Szende, Szundi s morgó Jar-Jar…
S új mesét ont StarWar Gyár-Gyár!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2012/11/disney-war.html

==T== 2019.03.23. 13:13:13

Ez a film a Star Wars széria meggyalázása.

Meggyalázza az eredeti trilógiát meg kb. mindent amit eddig az erőről tudunk + emellett egy erőszakos politikai propagandafilm.

A nők 1 kivétellen a jó oldalon állnak, és jó döntéseket hoznak. Egy kivétel van, Phasma, de ő is szőke és fehér.

A férfiak ezzel szemben vagy rosszak, vagy árulók, vagy gyávák vagy felelőtlen forrófejűek.

A korábbi filmekben az erő használatát éveken át tanuln ikell. Itt meg Rey gyakorlatilag 5 nap alatt eljut arra a szintre, hogy Kylo méltó ellenfele legyen.

A piros ruhás testőrökkel vívott párbaj is nevetséges, hiszen erőhasználókna kelvileg le sem kéne állni kardoznia velük.

A film azzal akarja lezárni a múltat, hogy az eredewti trilógia makulátlan erkölcsú hősét egy mogorva, önző vénemberként ábrázolja, majd meg is öli.

Az eddigi filmek epizódjai közt évek teltek el, ami alatt karaktereink jelleme fejllődhetett, itt nem telik el gyakorlatilag semenny idő a TFA óta.

Maga a film is logikátlan hülyeség, mertszinte végig arról szól, hogy az űrben üldöz az Első Rend flottája pár hajót, amiket nem tudnak szétlőni. Ez anynira hülyeség, hogy még a filmben is megemlíti Hux. Mégis mibe tartott volna egy-két rombolónak picit eléjük ugrani, hogy körbevegyék őket?

Vagyaz elején a csata. A bombázók lassabban már nem is repülhettek volna. Miért nem fordultak el előle?

Ráadásul a film legtöbb részeleme lenyúlás a korábbi filmekből.

Rajtaütés a támaszponton: ESB
Űrhajós üldözősdi: ESB
Tróntermi jelenet: RoTJ + RotS (Grievius hajója)
Craiti csata: ESB
Jedi kiképzés: ESB

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.03.23. 13:21:19

Luke-kal nincs semmi baj, rengeteg év telt el, ki tudja, milyen irányt vettek a dolgok, a korábbi hősök megváltoznak. A holografikus távharca kissé túlzás, de ez egy mese, miért ne férhetne bele ez is. Rey nekem továbbra is tetszik, és nem csak a rusztikus, mégis az ezen átütő szépsége, hanem a játéka is. Kylo Ren enyhén idegesítő, ő lenne az, aki a rejtélyes fővezért utasítására markában akarja tartani a világot? Finn még mindig idegesítő, Rose baromi idegesítő, a porgok meglepően funkciótlan beleerőltetése pedig kibxottul idegesítő.

Én nem akarok mindent tudni a szereplőkről, én a klasszikus sci-fi irodalmon nőttem fel, amelyben a műfaj jellegzetessége, hogy nem magyarázzuk agyon a díszletül használt világot, és amikor a történetnek vége van, akkor nincs folytatás, sem további magyarázkodás és mellékmesék. Aki mégis ezzel próbálkozik, a nagyon ihletett és szakértő ember legyen, különben a folytatások a kezdő mese értékét rongálják. Zsoldos, Asimov és Pohl, most ők jutnak eszembe úgy, mint akik képesek voltak jó vagy akár még jobb folytatást írni, egyszer-kétszer.

Az nem jó jel, hogy nem tudom felidézni magamban az egész filmet, de ez felírható az első vetítés nagy látványerejének és fordulatosságának a számlájára. Az kevésbé jó jel, hogy az Ébredő erőt annak ellenére sem tudom teljesen felidézni, hogy már másodszor is láttam. De vegyük úgy, hogy kezdek szenilissé válni. Legalább újdonságként fogok üdvözölni egyes szálakat.

Szerencsétlen Leia, őt megtépázták ezzel a marhasággal. Amiről sejtjük, hogy egyfajta ügyetlen tisztelgésnek is szánhatták, mégis "na ne már" lett a nézői reakció. Sajnálom.

Jager_ 2019.03.23. 13:25:55

@==T==: A nőket lehet meggyalázni te marha. Nem egy filmet.

Coyothe 2019.03.23. 13:32:20

Nekem nagyon tetszett! Végre volt fantázia egy részben!

Nati Walter 2019.03.23. 14:01:59

Lucas remélem csuklik a cége eladásának évforduloin! :-D

mortullus 2019.03.23. 14:13:12

Az egész film egy rakás szar volt, valljuk be már végre.

Baracus őrmester 2019.03.23. 14:40:52

@mortullus: Bevallom készséggel: nekem nagyon tetszett!!!!
Mozgalmas, tele izgalmas jelenettel. Igazság szerint csak a klasszikus részek és az R1 előzik meg.

mortullus 2019.03.23. 14:45:15

Nekem a mélypont a Yoda-Luke jelenet volt, amikor villámmal szétbasszák az utolsó jedi kunyhót. Komolyan, mint két debil a pszichiátrián...percekig nem tértem magamhoz.

mortullus 2019.03.23. 14:46:32

@Argus.: Gondolom olyan 18-20 éves lehetsz kb. Nektek már elég a látvány, meg a mozgalmas-izgalmas jelenetek, értelem-tartalom már nem kell mögé...

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2019.03.23. 14:49:21

@mortullus: miért, mi történt? Eddig miért tagadtátok?

Baracus őrmester 2019.03.23. 15:13:56

@mortullus: 30 vok, és pont hogy a többi részre jellemző, amit írsz tesó! Milyen tartalom van a többibe? Hmm? Ebben akad, ha érted és érzékeled is!

HaCS 2019.03.23. 15:17:35

"A végeredmény pedig elismerhető módon mindkét téren teljesítette az elvárásokat, bár ezt a szokatlan ambivalenciát -- melyben nem mindenki ismerte fel a tudatos rendezői koncepciót -- sokan zűrzavarnak vagy stílustalanságnak vélték."

Tehát van egy rendező, mely eleve ambivalens célokat állít fel magának, majd olyan zavarosan interpretálja, hogy a célközönség nem látja benne a koncepciót.

Azt hiszem mindent értek.

Argus_ 2019.03.23. 15:17:47

Jó film ennyi! Nem hibátlan, de van benne újító szándék és egyediség! Akadnak baromságok is, de ez van. Tökéletesnek ott a Empire Strikes Back.

@mortullus: Érdekes, hogy PONT a Last Jediben nem látttok tartalmat és a többi pocorn látvány-rágógumiban meg igen. :-)))) Inkább te vagy 17 körül nem?

Argus_ 2019.03.23. 15:18:48

@HaCS: A közönség egy RÉSZE nem látja. Olyan, mint te. :-)

HaCS 2019.03.23. 15:21:17

@CriticalMaster:

Igen!
Elvileg én is a célközönség része vagyok/voltam...

Argus_ 2019.03.23. 15:28:30

@HaCS: És akkor mi van? Van aki értékeli, van aki meg nem. Az IMDb szavazók, közel fél millióan átlagosan 7,2 pontot adtak rá, vagyis a TÖBBSÉGNEK tetszett. Nekem is. Te a kisebbségbe tartozol. Ez van. Nem tetszhet mindenkinek minden.

victor vacendak 2019.03.23. 16:03:57

Ha van valami pozitív hozadéka ennek a pocsék filmnek, akkor az az, hogy Johnson talán nem rendez többet SW-filmet az életben...

@CriticalMaster: A Metán 4.4 a user score :-D

HaCS 2019.03.23. 16:14:58

Pár szóban kifejtem, én mit gondolok erről az ambivalenciáról.

Olyanok kapták meg a feladatot, akik nem igazán mozogtak otthonosan a Star Wars világában, vagy csak simán nulla ötletet tudtak az univerzumhoz illeszteni.

Amit hozzátettek(?), az mind tájidegen. A hisztis-durcis JEDI-lovagtól, a kaszinóvároson át a lázadók koncepciótlan viselkedéséig (most támadtak, vagy csak menekülni mentek oda?). Talán DJ karaktere az egyetlen, ami valóban kellemes meglepetést okozott, bár abban vastagon benne van a színészi teljesítmény.

A hagyományok megidézésénél aztán végképp kijön az ötlettelenség.

A tanítvány az oktatás befejezése előtt elindul megtéríteni a gonosz tanítványt.
A gonosz tanítvány a kritikus pillanatban meginog, és saját mesterét pusztítja el.
A JEDI mester egy végső ütközetben összecsap a gonosszal, előre tudván, hogy nem győzhet, majd a többiek menekülésekor elégedett arccal megadja magát, és eggyé válik az erővel.

Nos. Vajon mekkora energiát fordítottak a jelenlegi alkotók a sztorivonal eme remek fordulatainak kitalálására? Micsoda hihetetlen kreatív gárda kellett ehhez?

Kettősség van, csak egyik része sem épp sikertörténet.

HaCS 2019.03.23. 16:23:01

@CriticalMaster:

Az IMDB-n szubjektív értékelés van.
Azt el tudom magamnak is végezni. Köszi.

Argus_ 2019.03.23. 16:31:03

@HaCS: Minden szubjektív. A filmművészet is a művészetek egyik ága, így nem egzakt. Ha egy filmes blog vagy kritikus ír egy véleményt, az csak egy vélemény marad. Aztán mindenki magad dönti el, hogy NEKI tetszik e. Az IMDb csak annyiban más, hogy ott sok-sok ember összesített vélemény látható. Én például három tényezőt veszek mindig alapul, ha kíváncsi vagyok arra, hogy a véleményem mennyire egyezik a többségével: az egyik az IMDb (a legnagyobb merítés), a másik a számomra szimpatikus filmes bloggerek cikkei, a harmadik pedig a filmes szakma publikációi. De a vége úgyis az mindig, hogy a saját véleményem jottányit sem változik.

szepipiktor 2019.03.23. 16:50:27

Gyakorlatilag értelmetlen a sorozatot egyben értékelni, vizsgálni.
Volt az eredeti 3+3 rész, ami a történetről szólt, nem volt benne faj, bőrszín, vallás, szexuális orientáció.
Van a mostani garnitura, melyek meg nem a történetről szólnak, hanem telejsítik korunk PC elvárásait, gyakorlatilag "sorozatszerűen" elégítik ki az aktivista igényeket.
Plusz ez a vonal - hasonlóan a tucat sorstársához - gémeralapú, más korosztálynak készül, más fogyasztói halmaz számára.
Így akinek ez a világa ezt fogja szeretni, ebből várja a sokadik folytatást és a régire köp.
Akik meg a régin szocializálódtak, azok meg legyintenek a mai tucatdarabokra.
Mindenki szeresse a neki megfelelőt és hagyja békén a másik halmazt!

szepipiktor 2019.03.23. 16:59:07

@CriticalMaster: Az IMDB-t kéretik a helyén kezelni!
Ugye adott, hogy a filmművészet, a filmgyártás sokkal régebbi, mint a internetalapú világ, és ugye a filmnézők is megkülönböztethetők aszerint, hogy a neten élnek vagy nem.
A régi remek kalsszikusoknál alig van "szavazat", hiszen a neten aktívak a régieket nem ismerik (azok nem is láthatók már sehol) így nincs aki azokra IS szavazna.
Míg korosztályok akkor sem mennek fel szavazni, ha egyébként megnéznek egy mai művet és tetszik nekik.
Azaz az IMDB jellemzően a utóbbi másfél évtized filmtermését méri korrekt módon (szavaztszám) és jellemzően egy generáció véleményét tükrözi, annak a Y generációnak, akik mindent neten oldanak meg.
És ugye az értékelés ezen felül nációalapú is, ha az amerikai Y generáció a meghatározó szavazó, akkor eleve a hollywoodi alapműcvek lesznek túlértékelve. és ha neked is ez az ízlésed, akkor jó eséllyel találsz bele a kínálatba.
Ha nem,akkor meg minden magaspontszámúban csalódni fogsz...

Trednar 2019.03.23. 17:23:56

Miért kell még mindig megpróbálni védeni azt a celluid hulladékot? Én Star Wars kvázi rajongónak mondom magam, nekem kb a Last jedi előttről minden tetszett. De ez? Borzasztóan megírt és rettentően unalmas történet, rossz színészi munka, néha rossz vágás, harmatgyenge, epikusságot még nyomokban sem tartalmazó harci jelenetek. Luke karakterének konkrét meggyalázása. Leia és Yoda is megkapták a magukét. és még annyi gond, de tudjátok mit...nem érte meg már ennyi karaktert sem írnom erről. Nálam valahol az Alkonyat széria mellé kerülne a polcra, annyira fos.

Argus_ 2019.03.23. 17:34:16

@szepipiktor: Na akkor nézzük sorban:

1.) Az, hogy az IMDb -n egy félmilliós szavazás milyen korosztályokból áll, senki nem tudja. Te sem és én sem. De naivitás lenne azt hinni (és értelmetlen is) hogy CSAK tizenévesek, vagy huszonévesek szavaznának. Én speciál 45 vagyok is simán rendszeresen szavazok (és a baráti köröm is, melyben 50-esek is vannak)

2.) Baromság, hogy a régi filmekre nem szavaznak. Az első 10 legtöbbre értékelt film közt ott van az 1957-es Tizenkét dühös ember is, közel 600 ezer szavazattal. De akad még rengeteg másik is magas szavazatszámmal, mint az 1942-es Casablanca, melyre 470 ezres voksoltak. És még sorolhatnám.

3.) Azt hogy melyik ország 8náció) szavaz túlnyomóan megint csak nem tudhatod. Csak tippelünk az USA -ra, de szerintem megoszlik az ázsiai, európai és amerikai régiók közt. De ez így is a jó, ettől reprezentatív.

Szóval összegezve: kéretik gondolkodni. Az IMDb ma a legnagyobb merítés, ha valaki sokak véleményére kíváncsi.

Ursus Arctus 2019.03.23. 17:51:46

Jó film, nekem bejött!!! Végre egy látványos és valódi tartalommal teli sztori. Jobb a hetedik résznél és köröket ver az új Han Solo förmedvényre is.

@Trednar: Miért kell még mindig támadni ezt a részt? Amúgy meg a vélemény olyan, a segglyuk, mindenkinek van egy. A többségnek tetszett a Last Jedi és itt is a hozzászólások közt rengeteg komment van a film mellett!

HaCS 2019.03.23. 17:56:13

@CriticalMaster:

Épp ezt írtam.
Az IMDB ugyanúgy szubjektív, mint a te véleményed, vagy az enyém. És statisztikailag is pont ugyanannyira reprezentatív a minta. Semennyire. Csak nagy számú.
És nem vélemény, hanem pontszám.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2019.03.23. 18:00:44

@Argus.: hasonlóképp vélem, nekem is kifejezetten tetszik a Last Jedi, jó, hogy mert új ösvényekre taposni. sajnálom is, hogy az utolsó részt megint az az Abrams rendezi, akinél a fanservice és a látvány a legfontosabb. lehet, hogy Rian Johnson rendezőként kevésbé kompatibilis a SW világával, de van saját víziója és messze nem sablonokból és panelekből építkezik. nagyon kíváncsi vagyok, milyen trilógiát tesz majd le az asztalra.
a klasszikus részekről a fiatalabb generációknak biztos más képe van, ráadásul Mo-on és más ex-szocialista országokban egyértelmű volt az üzenete a szovjet halálcsillaggal szemben. az előzmény trilógiát pl 4 órás verzióra összevágták és úgy még élvezhető is valamennyire.
az újak közül a Rogue One a legjobb film szerintem, az simán felnő a Birodalom visszavághoz. nekem a Solo is tetszett, bár a Clone Wars sorozatban is nagyon tetszik az alvilág bemutatása, Pyke Syndicate, Hondo (ezért se tartom szerencsésnek a Holdo nevet), stb. Dave Filonit jobban be kéne vonni a 9es záró rész forgatókönyvébe, ő tényleg SW fan fejjel gondolkozik és alakít.

HaCS 2019.03.23. 18:06:36

@CriticalMaster: @HaCS:

És még valami.

A cikk nem arról szól, hogy népszerű-e a film. A szakmai részének meg bizony vannak objektív nézőpontjai is.
A tartalmi kritikákat el lehet ütni népszerűségi statisztikákkal, csak az még nem cáfolat.

A nemzetiszocializmusnak is nagy népszerűsége volt.

Történelemtanár_ 2019.03.23. 18:13:00

@HaCS: Éppne a fikázós oldal üti el az egészet lózungokkal. Hogy "szar" például. Ez aztán az objektivitás. Meg olyanokkal jönnek, hogy ez lehetetlen meg az lehetetlen. Elárulom: az egész Star Wars úgy ahogy van egy mese mindenestől. Hagyjuk már. Ami az objektív érveket illeti: a poszt hozott párat mellette és ellene is. De a tisztelt hozzászólók egyik fele csak okádja az értelmetlen bírálatokat, fikázva a filmet folyamatosan. Úgyhogy szerintem a népszerűségi statisztika igenis lehet releváns. Elvégre mégis csak az a célja az egésznek, hogy szórakoztasson. A nácis példád meg azért sántít, mert míg ott a "rossz" volt a népszerű, itt épp a fikázás a népszerű és erősen megosztott a mozirajongó közönség a Last Jedit illetően: 60-65% lehet kábé mellette. Erre utal a fél milliós szavazás 72% -os eredménye.

Történelemtanár_ 2019.03.23. 18:14:21

... Még annyit: szerintem nagyon is jó film a Last Jedi! Nálam a sorozatban az első 5 közt szerepel, a Birodalom, Az új remény, A Sith -ek bosszúja és az R1 után!

MEDVE1978 2019.03.23. 18:15:36

Számomra ez egy hatalmas foshalmaz, ami mellett még a Phantom Menance is a mesteri filmkészítés csúcsának tűnik. Rian Johnsont az életben nem engedném többet nagy költségvetésű filmet rendezni.
Ja és láttam a Solot is és a Zsivány egyest is. Mindkettő önmagában - ha a kötelező Star Wars elemeket kivesszük - jó film. Van történet, konfliktus, drukkolsz valakinek. A Last Jedi szégyene az, hogy amellett, hogy megszégyeníti a franchise-t, még egy logikátlan, rossz film is.

Még egy Star wars lövöldözős filmhez képest is logikátlan bizony. Amikor az űrben bombákat dobnak "le". Elképzelem ezt az idióta Ryan Johnsont, amikor ül a TV elől, néz egy jó második világháborús filmet és csettint, hogy ez milyen jól fog nálam kinézni. Meg amikor nézi a kibaszott Casino Royalt és megint csettint, hogy na valami ilyet is beteszek.

Sajnos amellett, hogy a történet inkonzekvens és szar, az új hősök érzelgősködő idióták, a régi hősöket meggyalázzák, még az egész egy olyan brutál politikai korrektség sziruppal van leöntve, hogy biztosan hányjon az ember. Ahogy valaki írta: a nők mind jók, a férfiak mind buták, gonoszak vagy szimplán balfaszok. Benne van a kötelező néger (Finn), a kötelező latin (Poe Dameron), a kötelező ázsiai lány (Rose) gyönyörűen úgy van beletéve, hogy minden nagyobb náció azonosulni tudjon vele és persze minenhol csengjen a kassza.

Érdekes, hogy az ember mit tegyen a kilencedik résznél. Valóban erős bennem az a vélemény, hogy ennél jobban nem nagyon lehet elrontani az egészet, tehát a kilencedik rész elvben csak jobb lehetne, így elmegyek és megnézem. Viszont arra gondolva, hogy a hetedik rész lényegében a New Hope silány másolata volt, nem biztos, hogy érdemes.

MEDVE1978 2019.03.23. 18:44:57

@Diverzáns:

Oké, néhány dolog:

1. Sci-fiben bekapcsolja a hiperhajtóművet és nagyon gyorsan megy, majd megáll. Ez még ok. De az már hagy ne legyen oké, hogy nem tud már hiperhajtóművet értelmesen bekapcsolni, de a mögötte levő üldöző, akinek korlátlan erőforrásai vannak nem ugrik hirtelen rendesen elé, aztán keríti be két másik űrhajóval. Talán már Nagy Sándor is értette volna ezt a taktikát, de szinte biztos, hogy a fáraók is.
2. Gravitáció: alá lehet írni, hogy sugárfegyverek, meg kanyarodó fotontorpedók stb. De az, hogy másik hajóhoz kelljen "közelmenni" és azt "bombázni". Amikor Star Wars játékok generációiban a bombernek hívott űrhajók mindig rakétákat lőttek ki...
Ez kb. olyan különbség, mintha egy akciófilmben azt mondanám, hogy főhös sértetlenül kiszáll az autóbalesetben összetört autójából (fotontorpedó) vs. a főhős fejére esik egy atombomba bebújik egy (hűtőbe) fedezékbe és utána mosolyogva jön elő. Hatalmas, ordító baromság.
3. Dramaturgiailag a történet szempontjából sehogyan sem visz semmit előre, amikor Finn és Rose romantikus utazást tesznek a kaszinóbolygóhoz. Ellenben PC mondanivalóval tele van ám: gonosz rabszolgatartók, gonosz állatkínzók, gonosz fegyverkereskedők (igazából ők a legrosszabbak, hiszen csak a pénz érdekli őket).
4. Luke története egy fos és a karakter megsértése. A sztori szerint Anakin Skywalker (Vader) volt a valaha legerősebb Jedi, aki egyensúlyt hozhat a galaxisba. Egyedül az hozza vissza a jó oldalra, hogy a saját fia nem öli meg, még akkor sem, ha tudja, hogy valószínűleg ő és a testvére is meghal. Na aztán ez a Jedi hirtelen beszarik Kylo Rentől és elgondolkozik rajta, hogy álmában kinyírja. Logikus és következetes. Majd ezután rávezetik egy buddhista, jingjang útra (a sötét és a világos oldal egyensúlyban kell legyen), csak azért, hogy a végén újra mindent pofánszarjon és elmenjen hologrammkodni.
5. Bár a hetedik rész egy fanservice és az Új remény másolata volt, hagyott néhány érdekes kérdést: kik Rey szülei, ki Snoke, honnan szerezte Maz Katana Rey fénykardját, miért ment számüzetésbe Luke stb. Ez a Cliffhangere az egész 7. résznek.
Aztán Ryan Johnson ezeket mind szét is cseszi egyenként. Kik voltak Rey szülei? Ó hát senkik. Rey, aki a legerősebb Jedi már nagyon régóta, csak egy a sok közül. Te is lehetsz Rey, kínai kislány a hátsó sorban (újabb párszáz dollár landol a kasszában).
Ki Snoke. Ó hát nem érdekes, nyírjuk ki. Igaz, hogy ez mindenkit érdekelt, de Ryan Johnsonnak nem tetszett, hát kinyírta. Fénykard? Ki nem szarja le, erre csak a hülye nerdek, zömében fehér férfiak gerjednek, bennünket a kínai kislány érdekel a hátsó sorban!
6. Rey egy Mary Sue. A kifejezés lényege, hogy indokolatlanul erős karakter, aki annyira erős, hogy a történet megoldása nem jelent neki különösebb problémát. Emellett tökéletes vagy már úgy ismerjük meg. Ilyen Mary Sue Superman is, aki a 78-as filmben a végén bizony elcseszi a dolgokat, de kit érdekel, ő olyan erős, hogy még az időt is visszapörgeti. Rey a hetedik részben még nem Mary Sue, csak egy ügyes lány, Ryan Johnson teszi a "kiválasztottá". Pár nap, hét tréning után már Kylo Rennel küzd eredményesen, illetve Snorke piros ninja testőrségét is kiírtja. Rey minden érdemi tréning, de ami nagyobb baj jellemfejlődés nélkül jut el oda, hogy ő az utolsó jedi. Luke jellemfejlődött: gyerekként lőtte szét a halálcsillagot, megtudta az igazságot az apjáról, vesztett egy kezet a fénykardpárbajban, utána pedig eljutott oda, hogy feláldozza magát a célért. Reynél semmi ilyesmi nincsen.

Még ezer hibát, logikátlanságot lehetne a filmből felsorolni.

arncht 2019.03.23. 18:56:05

Ugyanmar... a sw egy nagyhatasu film volt a 70es evekben. A nagy hatashoz az kellett, hogy a 70es evekben adjak ki. Azok az idok elmultak, es lehuznatnak akarhany reteget rola, sose lesz mar ua. Senki nem fog ezekre a folytatasokra ugy emlekezni 10 ev mulva, mindig lesz az aktualis resz (koszi disney, es a tobbi 100adik reszt gyarto franchiset birtoklo studionak), meg az eredeti triologia.

Es az eredeti triologia sem azert jo, mert klasszikus filmes aspektusbol hude jo lett volna (nem, nem az), hanem mert ujszeru elmenyt adott, szuper hangulattal.

Egyallampolgar 2019.03.23. 19:13:16

Az a 80% az mi? Az valami hirdetés? Ugye nem a filmre vonatkozik. A látvány és az eredetiség alapján elfogultan adnék rá 4/10-et. Ez 40% igen hízelgő. Ha nem lennék SW fan nem jönne ki a 20%ból.
A történet? Ahogy elkezddődik POE gyerekes a feleselése a flotta parancsnokkal és 1 db X Wing a gyökér rend ellen? Ott kell kimenni a moziból! Egy röhejes üldözés az egész "cselekmény", ami mellesleg annyira durva hogy az érdektelen szereplők kib/be járnak az üldözött hajóról kaszinózni.
A Rebel Alliance amortizálása nem drámai hanem szánalmas.
A régi filmek eposzi nagysága egy banális idétlen vergődéssé válik. A legtöbb szereplő mint Finn teljesen érdektelen, unalmas, kívánjuk a halálukat és még azt sem kapjuk meg.
SW rajongóknak tilos!

Paracord 2019.03.23. 19:15:14

Fikázók mindig lesznek. Az utolsó Jedik, akkor is egy jól összerakott film. Vannak hibái, nem tökéletes, de egyedi, látványos és izgalmas. Nekem nagyon bejött. Azóta vagy ötször újra megnéztem.

@arncht: Nos, ehhez képest milliárdok nézik és milliárdokat is hoz a konyhára. Szeretik az emberek és ma is óriási a rajongás körülöttük. Sőt, ami azt illeti az újabb részeket többen nézik meg, mint annak idején 1977-ben a New Hope -ot.

Egyallampolgar 2019.03.23. 19:18:03

@Trednar:
"Én Star Wars kvázi rajongónak mondom magam, nekem kb a Last jedi előttről minden tetszett."
Köszi. Ugyanez.
A Last Jedi egyetlen érdeme, hogy már nem is annyira rossz mellette az amúgy felháborító Ébredő Erő. Az legalább aranyosan indult és csak egy béna remake lett.
Bár ez is csak egy béna remake lenne.

Nietzsche__ 2019.03.23. 19:26:04

Nekem nagyon tetszett a filmben, hogy nem vette túl komolyan önmagát és hogy voltak poénok. A legelején például ahogy Poe hülyét csinál Hux -ból ... én végigröhögtem az egészet! Jók a szereplők es a sztori is! Simán 80%

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.03.23. 19:34:51

@arncht: "a sw egy nagyhatasu film volt a 70es evekben. A nagy hatashoz az kellett, hogy a 70es evekben adjak ki. Azok az idok elmultak"

Színigaz. A scifiszerű filmek tömege dől a filmgyárakból, a nézők bármit megnéznek, a scifiszerű látvány már nehezen tehető látványosabbá, ma már egy űrháborús film önmagában nem jelent semmilyen különlegességet. Minden csak addig érdekes, amíg nem válik megszokottá. A Star Wars már rég nem különlegesség, és ha nem ölnének bele olyan horribilis pénzt a reklámozásába, nem verne olyan nagy hullámokat.

Történelemtanár_ 2019.03.23. 19:37:49

@MEDVE1978: Ember! Ez az egész egy mese
Tudományos dolgokat kérsz rajta számon? Orvos látott már? Vagy szerinted van fènykard is? Az amúgy nem zavar hogy a klasszikus részekben minden bolygóhelyszinen van levegő es ugyanakkora gravitácio?

HARP3R 2019.03.23. 19:47:40

@MEDVE1978: Azért miért nem pampogsz, hogy a Birodalom visszavágban az aszteroida-mezőn átkeléskor a Sólyommal egy meteoriton élő oriáslény gyomrában landolnak, majd szkafander nélkül, földi gravitácio mellett csámborognak a hajó körül. Amúgy az az ezer tonnás dög mit eszik, ha egyedüli élölény az aszteroidán? Ez a pár apróság nem zavar, csak a Last Jediben a bombázás?

mindbender2 2019.03.23. 20:02:16

@HARP3R: Baszki az 82 volt. Nem 2017-ben.
Csak úgy mondom ha nem tűnt volna fel.

mindbender2 2019.03.23. 20:04:30

@Paracord: Te vagy hülye vagy, vagy cinikus.
A last jedi bebuktatta a szériát, az utána jövő solo-t is.
Nem véletlenül tartottak hirtelen szünetet.

Nem baj a komisszár elvtársnő, a genderPC pátriárkája nem pihen.
A marketing mindent elkövetett, hogy ezt a fos katyvaszt mentse, sikerült is neki úgy ahogy.

HARP3R 2019.03.23. 20:07:54

@mindbender2: És 1982-ben nem ismerték a fizikát??? Ja, értem. Világos.

Paracord 2019.03.23. 20:12:08

@mindbender2: Te afféle Echo-TV -n nevelkedett, összeesküvés-hívő agyhalott idióta vagy hogy nem látod hány millió ember szereti ezt a filmet? Számolni sem tudsz? Inkább Mici Mackót nézz szerintem.

Alick 2019.03.23. 20:12:28

@agregory: A Rogue One a New Hope-pal egy menetben nézve érdekes élmény! :)

arncht 2019.03.23. 20:20:03

@Paracord: tudnal mast nezni? manapsag a popcorn mozi mufajanal szinte nem is letezik mas, mint a franchise, a szuperhosos mozik es vminek az xedik resze. lassan evtizedeket kell visszamenni, ha egyedi filmet akarsz latni. olyan muvesz(szeru) filmeknek van ez fenntartva, amire egyreszt alig kivancsiak, masreszt meg senki sem emlekszik rajuk egy ev mulva sem. a filmstudiok biztosra mennek, nem kapsz ujat.

Recensens 2019.03.23. 20:20:51

Nekem is nagyon bejött Az utolsó Jedik! A kritika is tetszik: valóban vannak a filmben pozitívumok és persze hibák is, de a poénok, a látvány és a sztori egyértelműen pozitív irányba billenti az egészet! Jó a rendezés is.

Nem értem a fikázókat. Vagy ezek a fazonok mind trollok? Röhej, hogy mennyi energiát fektetnek a Last Jedi ekézésébe. Szánalmas kicsit! :)))

ledo76 2019.03.23. 20:31:10

Nem véletlen, hogy az eredeti trilógia az érdekes. Nem csak az akkori ujszerusege miatt hanem, mert az A sztori. A többi erőltetett. Még az előzményekben lehetett volna potencia (a harmadik és a Rouge One nem lett rossz), de így azt se kellett volna megcsinálni. A "folytatásnak" pláne semmi értelme.

MEDVE1978 2019.03.23. 20:51:00

@Diverzáns: Ahogy mondtam, nem mindegy, hogy az akciófilmen a főhős a karambol után az autóból száll ki vagy az atombomba közvetlen becsapódása után áll fel. A "tudományos" dolgon kívül viszont még ezer mást írtam, ami miatt ez a film egy hulladék. Jellemző, hogy azokra nem reagáltál.

A gravitációs dolog persze akár magyarázható is lehetne, mert itt lehetne azzal érvelni, hogy csak olyan bolygókat kolonizáltak, ahol az embereknek megfelelő a gravitáció, de mindegy is. A Last Jedinek nem az a legnagyobb "bűne", hogy "tudományosan" irreális. A szar, következetlen sztori, a korábbi érdekes szálak elvagdosása, karakterek tönkretétele rosszabb.

MEDVE1978 2019.03.23. 20:52:03

@HARP3R: Neked is azt mondanám, hogy a bombázástól még ellettem volna, sőt az idióta üldözéses sztorit is elfogadtam volna, ha valahogy máshogy kárpótól a film. De nem így történt.

MEDVE1978 2019.03.23. 21:00:25

@Paracord: Erre szokták mondani, hogy legyek milliói mondják, hogy a szar finom. Annak idején a Titanic és az Avatar is óriási siker volt, mégis mindkettő egy kalap fos. Az elsőn gyakorlatilag a kor tinilányai visították szét a hangszálaikat Leonardo di Capriora és nézték meg 100szor újra, a másodiknál a nép: tyűű beszép felkiáltással nézte a CGI-t, egy pillanat alatt elfelejtve, hogy a sztorit már kétszázszor látta és ez annak a 6 éves gyerekszintre lebutított változata. Aki meg esetleg a sztorira is figyelt, sírva fakadt a sok baromságon.

MEDVE1978 2019.03.23. 21:07:22

@ledo76: A legborzasztóbb az, hogy megvolt benne a lehetőség, hogy viszonylag valami eredetit és egyben jót hoznak létre. A jó és rossz kiegészíti egymás megközelítést lehetett volna jobban kifejteni, működtetni. Luke kaphatott volna egy értelmes háttérsztorit és motivációt. Persze ehhez sajnos úgy tűnik, hogy Ryan Johnson és a Disney kevés volt.

Paracord 2019.03.23. 21:19:13

@MEDVE1978: Az a baj veled, meg itt pár hasonló felfogású taggal, hogy saját véleményként egyetemes igazságokat nyilatkoztattok ki. Ezek kurvára nem igazak, csak ti hiszitek igazságnak. Például amit a Titanicról meg az Avatarról írtál. Baromság. Amiket irsz csak a te fejedben van.

MEDVE1978 2019.03.23. 21:52:42

@Paracord: Akár még ezzel se lenne baj, ha valaki például válaszolna arra, hogy mi a tévedés abban, amit leírtam. Legalább vettem a fáradtságot, hogy részletesen elmondtam mi a baj a filmmel.Melyik része nem igaz?
Luke jellemfejlődése következetes?
Rey nem a semmiből lesz a "megváltó"? Lehet, hogy ez egy mese, de attól még önmagához és a korábbi részeihez is lehet következetlen.
Értelmes a beszúrt kaszinós jelenet és nem töri meg az egész film haladását, ütemezését?
Nem lehet masszívan észlelni a politikai tartalmat a filmben? (feminizmus, modern liberalizmus).

Egy vitakultúra arról szól, hogy az ember vitatkozik, érvel. Kicsi hópehelyként azt hajtogatni, hogy bibibí nem igaz, amit írtál az kurva kevés.

Paracord 2019.03.23. 22:05:22

@MEDVE1978:
1.) Rey nem lesz "megváltó" csak kivételes képességű, akinek származására csak egyetlen verzió volt, ami valószínűleg NEM igaz.

2.) A beszúrt kaszinó jelenettel mi is a baj valójában? De tényleg. Egy látványtechnikai jelenet, melyben egy kódfejtőt próbálnak szerezni. Mi ezzel a gond?

3.) Milyen politikai tartalomról beszélsz? Feminizmus? Női egyenjogúság? Mi is azzal a baj? Nőnek a tűzhely mellett a helye? Kőkarszakba tartunk? Vagy lesz egyszer ehy lányod (nekem már van) és akkor talán ezt is másképp látod majd? A liberlizmust hol is látod, egy diktatúra ellen küzdő militáns felkelő szervezetben? Na hol?

Van vitakultúra, érveket viszont nem nagyon látok (részetekről) csak köpködést.

Történelemtanár_ 2019.03.23. 22:14:16

@Paracord: Az van, hogy az egyik agytröszt felkapja, hogy van a filmben néger, meg latino, meg ázsiai és persze sok női szereplő, akkor ergo tuti feminista az egész és a sok etnikailag színes szereplő csakis a profitért van a filmben. Aztán a többi agysebész zseni terjeszti, hogy a Last Jedi politikailag ilyen meg olyan és ezt az egész agymenést nyomatják orrba szájba. Egybites logika. Idióták.

Kósza szellem 2019.03.23. 22:17:29

Kedves Kritika Iro!

Magam reszerol koszonom a kritikat, mert igy van lehetosegem valamivel egyeterteni illetve nem egyeterteni az Utolso Jedik kapcsan.
Star wars ismereteinrol annyit hogy gyerek korom ota nagy rajongoja vagyok az universiumnak, nyilvan sokszor lattam a filmeket, a rajzfilmsorozatokat, elolvastam kb 350 rerenyt es vagy 800 novellat.

Sok mindendenben egyetertek a kritikajaval, es vannak reszletek amivel boven vitatkoznek.
Most csak egy dolgot ragadnek ki, ami szamomra a legfontosabb es legmegrazobb, ami miatt szerintem ugy rossz a film ahogy van, es egyaltalan nem illik bele semmilyen modon az eddigiekbe.
A 4. reszben kb 1-2 ezer felkelorol tudunk, az 5. reszben is kb., a 6. reszben pedig a hajok szama es a vege alapjan tobb ezerrol. Ezek utan a 8. resz vegere marad 20-30... mi van? 8 resz utan ujrakezdodik 0 rol? csak azert mert nincs a Disneynek kedve regi karalterekhez es sztorikhoz kapcsolodni? Vagy mert szerintuk erdekes par emberrel gyozni egy galaxisban ahol millioszam vannak lakott bolygok mind milliardnyi lakoval? Az 1-3 resz kinyitotta az univerumot, a konyvek meginkabb, ezek utan ez a film visszavitte egy garazsba, hogy eleg legyen ZS filmeket gyartani olyanszintu szereplokkel.
Szerintem ez borzaszto! Fantaziatlan es gyenge. Barmely hardcore fan jobbat talalt volna ki. Igaz, mit varunk? Az elozo rendezo az leforgatta a 4. reszt kicsit mas csokimazzal... mar az is gyenge kiserlet volt, de a Zsivany egyes visszahozta a remenyt, mert az egy jo film volt. Ez utan azonban, akarmit is mondanak a filmben, nincs mar remeny.

Argus_ 2019.03.23. 22:20:24

@HaCS: Az megvan, hogy ha egy minta nagy számú, akkor reprezentatív tud lenni? Matematika, nyolcadik osztály.

Argus_ 2019.03.23. 22:28:25

@Kósza szellem: Akkor most neked az a bajod, hogy a 8. rész végére alig marad felkelő, ha jó értem. És ezt összekötöd azzal, hogy annak oka, hogy a "a Disneynek nincs kedve regi karalterekhez es sztorikhoz kapcsolodni?" Mi van? WTF ... Ez a kettő, hogy függ össze ember?

És miért ZS kategória? Miről beszélsz? Sok tíz milió ember látta és termelt 1,3 milliárd dollárt? Neked ez ZS kategória?

Szerintem is maradj a könyveknél.

Editor_ 2019.03.23. 22:41:00

@Kósza szellem: A történelemben elég sok forradalom indult nulláról, szinte a semmiből. Az, hogy a felkelés a 8. rész végén néhány tucat emberre szűkült, nem jelent semmit. Lehetett volna az is, hogy egyetlen ember sem marad életben, aztán mégis elsöpri a hatalmat egy semmiből kialakuló lázadás.

De az igaz, hogy egy alapjaiban pozitív fejezettől nem azt vártuk volna, hogy a végére a "jók" elveszítsék flottájukat, hajóikat, tisztjeiket és embereiket is. De persze ez is relatív, mert számomra meg a Rogue One volt lehangoló, hiszen ott MINDEN létező szereplő meghal a végén. (Még a jópofa robot is.) Huszonéves fiatalok és várják a halált. Na ez számomra szomorúbb volt, mint a Last Jedi vége, ahol azért a fontos karakterek mind túlélik és elszántan készülnek a visszavágásra. Nézőpont és lelki habitus kérdése, hogy kinek mi a szomorú és lehangoló.

andy1977 2019.03.23. 22:42:11

volt az a 3 könyv a kilencvenes években a Birodalom örökösei, Sötét erők ébredése, és az Utolsó parancs.íííNem értem miért nem ebből csináltak forgatókönyvet......De A Dark Empire sorozatot is meg lehetett volna filmesiteni. Luke mint császár...... éredekes ötlett lhetett volna. Vagy a Yuzhan Vong inváció ..... komolyan..... áhhh aza 2 rész egyszerüen ctrl +c ctrl+v + csomó effect....

andy1977 2019.03.23. 22:44:13

@Kritikus 73: nekem tetszett a Zsivány egyes. pont azért mert volt súlya a történetnek. nem volt az az érzésem hogy faszra húznak mint a soló val vagy a utolsó jedivel.

Editor_ 2019.03.23. 22:54:51

@andy1977: Végül is a Last Jediben csak az egész Felkelő Szövetség életben maradása a tét. Tényleg jelentéktelen és súlytalan az egész. Tét nélküli apróság. Bágátel. :-)

andy1977 2019.03.23. 23:00:28

@Kritikus 73: haha most komolyan melyik karakterrel lehett azonosulni jó szivvel a utolsó jediben????? pontosan tudod hogy mi a kimenetel hogy nem lehet kritikus karaktereket megölni. 'dizni' nyáltengerben ez kizárt. Nem is értem hogy tudtáka zsivány egyest összehozni. élet szagú lett már mint a karakterek sorsa...

MEDVE1978 2019.03.23. 23:09:18

@Paracord: Na, ez már valami.
1. Rey nem megváltó, már korábban használtam a Mary Sue fogalmat. Ez kb. az indokolatlanul in medias res tehetséges, a történetben brutálisan "feltápolt", aránytalanul erős szinonímája. Itt egy rövid youtube videó róla: www.youtube.com/watch?v=lvDso1B2_I8
2. A beszúrt kaszínó jelenettel az a baj, hogy egyáltalán nem illik a dinamikába, nem illik sehova. Ez olyan, mintha egy autós üldözéses jelenetnél hirtelen kiszállna két szereplő, hogy egy musicallben szerepeljen. Vagy mintha mondjuk a Gyűrűk Urában a második részes ostromjelenet során Aragorn kilopakodna, hogy elmenjen a sasokért, aztán visszaérne, amikor nem sikerül. Emellett az egészből dől az ideológia: gonosz gazdag fegyverkereskedők pezsgőzgetnek (pacifizmus és antikapitalizmus), kaszinóznak, a gonoszok ütik az állatokat (állatvédelem) és gyerekeket tartanak rabszolgaként (ja a történelemben nagyon sokan így tettek, főként mert a gyerekek gyengébbek és kevesebbet bírnak. Magyarul a felnőtteknek jobb képességei vannak, de mégis szebb gyerekeket alkalmazni, mert velük együttérez a néző). A végére még a bármi lehet belőled hazugság is jön.
3. Nem ez a baj. A film meglehetősen egyoldalú. Ott van az admirális, akinek van egy idióta terve. Ott van a forrófejű Poe Dameron, aki megkérdőjelezi, persze a nő okosan nem mond semmit. Még a flotta legjobb pilótájának sem, de senki másnak sem (most attól elvonatkoztatva, hogy a terv egy baromság). Az irányító tisztek mind nők. Finnt a rohamosztagost simán elkapja egy szerelőnő. Majd utána Finn egyetlen értelmes cselekedét, amivel megmenthetné a lázadókat, megakadályozza Rose. Mert szereti. Ó de gyönyörű. Az arányok vannak elcsúszva, kicsit átbillent az inga a női oldalra. Még ez se lenne problémás, ha jó filmet csinált volna belőle.
A politikai üzenetek viszont egyértelműek benne: az alap diktatúra-demokrácia (birodalom-felkelőkön) kívül egyértelmű a fenti feminista jelleg. Ott a pénz mindent ural antikapitalista maszlag, ami főként vicces egy Disney filmben. Ott van a minden lehetsz csóró kisgyerek, te is lehetsz Jedi.

andy1977 2019.03.23. 23:10:44

Ebben a listában A legszarabb könyv is ezerszer jobb mint az utolsó jedik forgatókönyve.

starwarsmedia.hu/oldalak/magyarul-megjelent-legendak-konyvek-idovonala#ujkoztarsasag

Kósza szellem 2019.03.23. 23:15:43

@CriticalMaster: @Kritikus 73:
Igen, az a bajom hogy az az uzenete a filmnek, hogy 30+ ev szamos kuzdelme, gyozelme es szenvedese utan, lenyegeben vege, kezdodik minden elolrol. Es igen voltak olyan forradalmak amik ujrakezdodtek a 0rol.
Csakhogy (ahogy masok is irjak) ez egy mese. Ha leirod 0-ra, akkor az onnantol egy masik mese. Nekem az eredeti mese tetszett, es nem egy uj mesere vagyok kivancsi. A Disneytol nem azt vartam, hogy uj meset irjon, a regi nevevel, hanem folytassa, bontsa meg jobban ki, adjon hozza. De a VII es VIII reszben nem ezt tortent, ezert nem tetszik.

@CriticalMaster: nem tudom hol tanultad azt a vitakulturat, hogy ha nem ertesz egyet velem akkor sertegetsz. Ettol nem lesz eroteljesebb a velemenyed. Irasaid alapjan kritizalni is es sertegetni is lehetne Teged is, es az mire lenne jo? Mikoze lenne ehhez a filmhez es a kritikai eszrevetelekhez?

andy1977 2019.03.23. 23:16:26

@MEDVE1978: na ezt jól összefoglaltad. A korábbi filmeknek nem volt ilyan éles ideológiai pressziója

Paracord 2019.03.23. 23:27:34

@MEDVE1978: Szóval a kaszinó jelenet azért gáz mert megtöri a "dinamikát". Ez komoly? Azért az megvan hogy itt nem autós üldözés zajlik, hanem sok millio tonnás hajóké melyben több órás patthelyzet alakul ki?

A másik: hajtogatjátok itt hogy a kaszinovárosban álkatokat ütnek meg rabszolgákat tartanak. És hogy ez antikapitalista. Erre én azt mondom: az bizony. Ma is van rabszolgaság és kurvanagy probléma. Még idehaza is dolgoztat az alvilág embereket szabadsáhuktól megfosztva. Miért baj ha van a filmben egy ilyen szimbolika meg békevágy (pacifizmus). Meg sajnáljam a kibaszott fegyverkereskedőket, hogy a film kikezdi őket? Dögölne meg mind. Amúgy ilyen alapon kurvasok filmet lehetne fikázni. Azért mert direktben kritizál ügyeket - rétegeket.

Ami a filmbeli női karaktereket illeti: nincs neked picurka kissebbségi érzésed? Sok a nő a felkelésben és sikeresek? Na és. A kurd hadseregben mely épp most vív élet-halál harcot a kibaszott törökökkel meg irániakkal Szíriában, a fele nő. Jobb ha tölem tudod. Ők is frministák biztos. De ha fejbelő nem nagyon érdekel. :))))

Történelemtanár_ 2019.03.23. 23:33:29

@MEDVE1978: Az nem butaság hogy azt hiszed, ha egy filmben kettőnél több etnikum van, akkor az csakis elitélendő módon aljas nyereségvágybol készült? Megmondom: nem csak ostobaság de gyerekes is. Most vagy nagyon fiatal vagy és igy naiv, vagy lószart se tudsz a világról csal okoskodsz. Mindkettő gáz.

andy1977 2019.03.23. 23:35:24

@MEDVE1978: A feministákról beszélsz akik marhinálisak. létszámukat tekintve. Politikai befolyásuk presze nem. Pszihológiailag a nők is szivesebben néznek szép pasikat akik küzdenek mint egy szöszke plázacicát. (persez volt egy két üditő kivétel: pl Macskanő a Batman 2 ben

andy1977 2019.03.23. 23:38:14

@Paracord: Kurd hadseregben barátom kab 500-600 női katona van.. a 120 000 férfi melett. tényleg na.. A szovjet hadseregbenmeg volt 350 mesterlövész csaj... na és?? itt az erőltett nemi egyensújról van szó ami nem életszerű..... pont mint a svéd + a norvég hadügyminiszterek. na persze

Paracord 2019.03.23. 23:50:24

@andy1977: Hát "barátom" ezt nagyon nem jól tudod. Az öcsém szolgált Irakban és ő mesélt arról, hogy jelentős a nők aránya (30-40 százalék több alakulatban is) Az izraeliben is magas az arányuk, még a törzskarban is.

Amúgy meg kicsi a pöcsötök fiúk, hogy ennyire mániátok a feminizmus? Van hangyányi kisebbségi komplexus is? Kemény anyuka gyerekkorban, megcsalós barátnő, mikropénisz?

avsk 2019.03.24. 01:20:20

Leírhatnám én is, hogy miért volt ultra-mega-gagyi-szar az utolsó jedi, de szerencsére a TÖBBSÉG már alaposan kifejtette elöttem. Köszönöm

andy1977 2019.03.24. 08:03:03

@Paracord:

Én is szölgáltam zsoldosként itt ott. Az én tapasztalatomaz hogy egy arab hadseregben nem találsz női vezetőt. max talpast.. de még a modern izraeli védelmi erőknél is allig allig van női vezető.. Leirom ujra a kedvedért: ami az utolsó jedikben látható az szimpla politikai kiáltvány. Csakhogy ami az eredeti 3 részben volt anno az beleillett a kitalált világba. AZ hogy full tolják a földi liberalizmust egy kitalált világban ez egyszerüen borzalmasan gáz. erőltetett szar. De merüljünk el egy kicsit a tényekben. én magam a star wars könyvek 90 %kát olvastam csak el ugyhogy némileg lyukas lehet az ismeret anyagom. De figyeleme véve a következőket: abbo labdó karaterét nem a bőrszine alapján választották ki. hanem mert meggyőző volt a játéka. Na most aki szerint egy katonai alakulat vezérének egy lila-ezüsthajú transzvesztita szamárnak kell lennie az vagy katona nem volt vegy szimplán idióta. ( Az utolsó ember akinek lila volt a haja a Ninjutsu mesterem volt a Japán származású HATSUMI MASAAKI. (seijin.hu/bujinkan/bujinkan-nagymesterek/) Bár az ő esetében a hajszin a korát és tapasztalatát jelöli.

Vissza térve az eredeti témához: Volt egy Transzvesztita szamár mint bátor önfeláldozó vezér. Egy kötelező ázsiai nő akinek tarmészetesen bosszút kell állnia. A visszatérő fekete fiú akinek megadatott volna hogy valóban hős legyen de a csaja elbaszta. ( valójában gondolni kelett a fekete nézőkre is)..... Leia karaktere az egyedüli nő aki hiteles volt. Mint harcos és mint anya. (Mondjuk a repkedésért kár volt) A lázadás katonai felső vezetői közt látványosan sok a nő. ( ez természetesen nem volna baj. ha az ellenfelek nem Fehér férfiak lennének fasisztoid stilussal.
Én szeretem az erős női karaktereket. Leia, Lipley, Vörös Szonja, Saenerys. stb De ezek a karakterek szerepük és kitalált világuk szerint oda való karaterek. Az utolsó jedikben annyira kilóg a lóláb mint akommunista kiáltványban anno.....

PS: A kissebségi komplexus nem ilyen tobbet kellene Feud -ot és Jungot olvasnod
Én a feminizmussal nem értek egyet mert romboló hatásunak tartom. és káros a nőkre hosszútávon. Uniformizálni nőket a férfi alaptulajdonságokkal eléggé veszélyes folyamat.
Anyukám minden volt csak kemény nem. 4 kiskorú apukájaként és a feleségem nevében kijelenthetem hogya feminizmus jelenlegi Divatos megjelenése káros.

Néhány éve kiszivárgott egy 'Diznis' belső levél. Ott Kethlin Kennedy leirta hogy azért nem lehet a Thrawn trilógiát megvalósitani mert egy kékbőrű idegen nem lehet az ellenség vezetője. Mivel az nem PC.....

No Comment

andy1977 2019.03.24. 08:05:52

Mindenkitől elnézést kérek a borzalmas irás minőségem miatt de ez van. meg holland billenytyűzet

andy1977 2019.03.24. 08:13:22

A zsivány egyes pont a szerplők halála miatt volt korrekt. volt valódi súlya a történetnek és a karaktereknek. Annélkül hogy tudtam volna sejthető volt hogy mind ott marad. Aza film szerintem az uj generációs star warsok legjobbja

Hiryu2,01 2019.03.24. 08:47:57

Andy haver, te zsoldosként maximum egy alvállalkozó Toi-toi tisztító cég alkalmazottja lehettél egy iraki kantin mellett..... Üdv: Ex-IDF-es.

andy1977 2019.03.24. 09:05:27

Hát lehet találkoztunk is. Sokat fizettetek a mocskos munka elvégzésért a 2004 es intifáda alatt. Te Alia -ás vagy barátom?

andy1977 2019.03.24. 09:30:11

@Hiryu2,01: De annyira tipikus vagy. ugy érzed hogy támadnod kell valamivel ha elfogytak az érveid? Monjuka toi toi ne volt rosz poén. Igazából a kedvedért elmondom hogy oda mentem 'dolgozni' ahol többet igértek. volt hogy az arabokat kelett bántani. de volt hogya palesztinokat. de olyan is volt hogy az izraeli megszálókat kellett. Ezért mondtam hogy lehet találkoztunk..?

Petrus Rosidus Maximus 2019.03.24. 10:07:57

Egy szó, mint száz, Az utolsó Jedik egy nagyon jó kis film, bár közel sem hibátlan. Végigolvasva a hozzászólásokat, én azt látom sokan realizmust kérnek rajta számon és belemagyaráznak feminizmust (mert túl sok benne a sikeres női karakter), meg politikát kevernek bele és minden más hülyeséget. De igazi bírálatot alig olvastam (csak a posztban).

Nekem tetszett és szórakoztatott. Nekem EZ a lényeg! A többit leszarom! :)))

andy1977 2019.03.24. 10:44:05

@Pour le Mérite: Akkor félreértetted. A sta Wars scifi. bár főleg csak FI. tehát egy elképzelt világ amiben a szabályok és szokások eltérőek voltak a korábbi filmekben és könyvekben. Erre jön Kethlyn kennedy és belefingik a nullás lisztbe. belekever egy csomó PC effectet

Petrus Rosidus Maximus 2019.03.24. 10:50:01

@andy1977: Ha a Star Wars sci-fi öreg, akkor a Mici Mackó is :-)))))

Master. 2019.03.24. 11:00:28

@andy1977: Nahát, most az a baj, hogy tele van PC -vel a Last Jedi. Ez tetszik! Mert, hogy a többi részben nincs ugyebár. Ez a hét vicce. :-))))))))))))))))))))))))))

andy1977 2019.03.24. 12:03:22

@Chris Kyle: Kötekedj csak. Ez a gyenge elme menedéke. érvelj és akkor komolyan tudlak venni. Természetesen minde részben volt PC.. bár a első háromban allig. sőtszerintem nem volt benne igazán. A utánna következő előzmény trilógiába már több volt de még nem volt zavaró. A legutóbbi egy komplett tanfilm a kivánt nem és rassz szükségesnek vélt beállitásáról..... undoritó. ha neked ez tetszik akkor te is megéreda pénzed. várom hogy készüljön egy méltó rész.....

Paracord 2019.03.24. 14:46:54

@andy1977: És itélkezni arról, hogy kinek mi tetszik? Az szeinted korrekt fodolg?

Mellesleg csak nagyon csekély értelemmel lehet komolyan hinni abban, hogy a Last Jedi a "kivánt nemről es fajról" szól. Egyáltalán honnan vesztek ennyi baromságot?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.03.24. 16:19:30

@andy1977: " itt az erőltett nemi egyensújról van szó ami nem életszerű"

Ha valahol netán nemi egyensúly van, az nem szükségképpen erőltetett. Tudom, hogy a nemi egyensúly heveskedő hívei erőltetni szokták, és ezzel támasztanak ellenállást magukkal szemben (mintha kicsit ez is a céljaik, esetleg az eszközeik között lenne), de a nemi és rasszbéli egyensúlyra meg kell próbálnunk kevésbé érzékenyen reagálni. Engem is tud zavarni, amikor magyar nyelven mutogatott reklámokban vagy cikkillusztrációkban gyakran elégedetten mosolygó négerek és ferdeszeműek feladata azt sugallni nekem, hogy hűdejó. Magyarország lakossága jellemzően nem néger és nem ferdeszemű, tessék hát venni a fáradságot, és legyen hűdejó az idegen ideológia erőltetésének feltűnő érzete nélkül. Ennek ellenére ha egy filmbe a mai divat szerint benyomnak mindenféle bőrszínt, akkor megtehetjük, hogy ezt elfogadjuk mai divatnak, aztán annyi, lapozzunk. Ez van, engem végül is nem zavarnak. Ez a koreai spinkó sem azért zavart, mert koreai, hanem azért, mert idegesítő, már a dr. House-ban is az volt. Az olyan játékok pedig, mint amikor valamelyik Star Trekben a fehérre meszelt csajról kiderült, hogy valójában néger (ha jól emlékszem), még jópofának is vehetők. Nekem csak abból van kicsit elegem, hogy a filmekben cinege kis díszmacák erősködnek, tűsarkúban osztva ki a bénító ökölcsapásokat százötven kilós barmoknak. A kis díszmacák véssék eszükbe, hogy a valóságban egy ilyen barom egy mozdulattal beteríti őket, és ne tessék megsértődni, ha a filmekben látott erősködés nem fog beválni. Aztán majd jön a sopánkodás a nők elleni erőszakról.

kukasmacska 2019.03.25. 15:26:37

Amikor a Birodalomban megkezdődött a Hoth-i csata és Leia kiadta az evakuációs parancsokat egy rakás - nála fejjel magasabb - férfi gyűrűjében, abban semmi nevetséges vagy furcsa nem volt, mert értelmes, rövid, határozott utasítások hangzottak el egy hihető karaktertől. Vagy amikor a Jediben Mon Mothma tartotta a Nagy Támadás előtti beszédet, a néző egy méltóságteljes vezetőt látott, akinek nagy felelősség nyugszik a vállán.
Az égvilágon semmi baj sem volt azzal, hogy nők voltak a vezetők.

andy1977 2019.03.25. 17:03:49

@kukasmacska: Igy van. van a hiteles játék és van a szar

andy1977 2019.03.25. 17:03:49

@kukasmacska: Igy van. van a hiteles játék és van a szar

HARP3R 2019.03.25. 18:43:52

@kukasmacska: Teljesen egyetértek. Sőt! A kezdetektől a Star Wars történetek részét képezik a meghatározó női karakterek. Eleve a Lázadó Szövetség egyik alapítója nő: Mon Mothma

starwars.fandom.com/wiki/Mon_Mothma/Legends

Aztán ott van Amidala alakja, illetve Leia, Ashoka Tano ... stb.

kukasmacska 2019.03.26. 15:16:08

@andy1977: Na igen, a lilahajú fővezér minden volt, csak nem karizmatikus és hiteles. (nem a lila haj miatt :-))

Pic 2019.09.23. 22:58:49

Sziasztok!

Érdekes volt olvasni a hozzászólásokat. A sok "rajongónak" azt mondom, felejtsétek el a "hűbammeg" látványt, nézzétek meg az eredeti részeket, olvassátok el könyvben ÉS AZTÁN nézzétek meg ezeket az új részeket. Rögtön megértitek, hogy miért mondjuk, hogy logikátlan, hiteltelen és fostalicska az egész és gyalázza a régi sztorit.

A SW fanoknak pedig csak azt szeretném mondani, hogy igazatok van, mégis csak néhányan és azok is csak érintőlegesen mondták ki az igazságot:

A Star Wars egy kultfilm lett, ami köré nagyon komoly körítés épült ki laza 30 év alatt. Ez olyan jól sikerült és annyira átgondolt és jól felépített, hogy e mellé odarakva amit most összecsaptak, az teljesen nevetséges.

Nézzük csak:
- Igaz, hogy Lucas is alapvetően csak egy mesét szeretett volna Sci-Fi köntösben, elrabolt királylánnyal, hős fehér ruhás/lovas herceggel és gonosz/fekete nagyvezírrel, de valahogy annyira jól összeállt, hogy önálló életre kelt a sztori.
- Nagyon komoly Sci-Fi írókat kértek meg, hogy álmodják tovább a történetet, akik átgondolták és hihetően továbbcsavarták a történetszálakat. Ezek az írók élettel és sztorival töltötték meg az SW-t egy teljesen hihető jövőt építettek fel, így jött létre az SW univerzum.
- Mögötte felépült a technikai háttér és az erő két oldalának magyarázata, leírása. Rengeteg mű született a témában ahol mind a technikai mind a misztikus oldal "megmagyarázásra" került. A szakmai háttér meg lett támogatva "tudománnyal"

Ezek eredményeképpen egy hihető jövő szolgálta ki a rajongókat:
- A birodalom a császár halálával szétesik. Van ahol győznek a régi köztársaság hívei, van ahol meg a császár régi kormányzói helyi kiskirályokként küzdenek egymással és a régi/új köztársasággal.
- Az új köztársaság létrejön, de nyögvenyelős a kezdet, mert bizony van széthúzás, gyanakvás, bizalmatlanság, egyéni érdekek, régi sérelmek a különböző népek között, amit az új rendszer nehezen és rutintalanul kezel.
- Leia és Han magas pozícióba kerül, gyerekeik lesznek, dolgoznak és gyereket nevelnek. Lando vérbeli üzletemberként visszamegy szakmájába "vállalkozni"
- Luke Jedi akadémiát nyit, tanítványokat toboroz, de mivel ő is csak egy botcsinálta mester ezért ez sem egyszerű, nem is diadalmenet.

Ez mind, mind nagyon jól fel van építve, a karakterek, a történet mind nagyon ott van és HIHETŐ, mert tényleg ilyen a mi emberi világunk.

Emellett ott vannak a hihetetlenül jól eltalált új elemek, mint Thrawn, Daala, Mara Jade, a Csempészek szövetsége, stb stb

Beszélnek itt összevissza néhányan, hogy FANSERVICE így meg úgy.... hmmm...

A Fanservice AZ lett volna, ha megcsinálják ezt az univerzumot filmben amit most a Disney kidobott a kukába egy laza mozdulattal és helyére rakta ezt a baromságot.

A régi "kánon" fényében ez az egész egy vacak katyvasz.

Pic 2019.09.23. 23:04:37

Még ennyit, hogy a 30 év alatt felépített régi kánon annyira okés volt, hogy amikor legutóbb megcsinálták a rajzfilmeket lásd Clone Wars és Rebels

AZOK nagyjából hihetően követték és továbbvitték a régi kánon sztoriját!

Ráadásul amikor a Disney érezte, hogy veszélyes vizekre evezett és pénzvesztés esete forog fenn, akkor lelkiismeretfurdalás nélkül hozták be például Thrawn-t a képbe.

Ennek fényében pláne meredeknek látom azt, hogy sikerült akkora levegő venniük, hogy szabad kezet adjanak JJ-nek, hogy barmolja újra/szét az egészet.
süti beállítások módosítása